Friday, August 22, 2008

Seimbas lalu di Permatang Pauh

Terdetik dihati ni nak citer skit psl pilihanraya yg hangat n panas sekarang ni..ape lagi kalo bkn di permatang pauh.kedua2 parti sibuk bkempen memenangkan parti masing2 dan dalam masa ni jugak macam2 perkara yg terjadi.tengok sajela kat media masa seperti tv & akhbar,diorang pun sebok berkempen.kekadang tu terasa macam berpihak kat sebelah pihak jer..aku sbg pemerhati rasa macam tak adil bg pihak lain.tapi bagi aku ia tak mustahil pun,sebab dari dulu hingga sekarang ni pihak media ni memang rakus & selalu jadi orang suruhan kerajaan.buat cerita bohong & palsu memang kerja diorang,asal akhbar diorang ni laku.padahal nk buat sesuatu statement tu bukan nak selidik dulu.bila tau statement diorang salah bukan nak reti minta maap..senang citer tak payahla nak percaya sangat dengan media masa sekarang ni.

Sebagai pemerhati,aku rasa terkilan kkdg tersenyum ssorang jugak..mana taknya,ade jer propa yg dibuat2 oleh kerajaan.gelihati aku,time pilihanraya camnila baru nak terhegeh-hegeh buat ni buat tu..time bukan pilihanraya,makan duit rakyat,menyusahkan
rakyat.entahla,aku rasa diorang ni sebenarnya yang talam 2 muka.jangan nk tipula kalau isu sumpah,penahanan exco perak dan penurunan harga minyak bukan bermotifkan politik.ia lebih untuk memancing undi dan memburukkan kerajaan pakatan rakyat.rakyat lebih paham,usahla nak tipu lagi.utk pengetahuan,pakatan rakyat telah menang sekali lagi kerana hasil usaha & tekanan yg diberi akhirnya harga minyak turun juga.tapi aku percaya walaupun minyak turun tapi harga barang tetap takkan turun.

Untuk Permatang Pauh,kami dalam pakatan rakyat sentiasa dibelakang anda semua..seperti bak kata pimpinan kami.janganlah dirobohkan jambatan yg dibina ini,kita bersatu atas satu tanggungjawab yg sama.tambahkanlah kekuatan n satukanlah ikatan ini.kitalah yang akan memimpin rakyat kearah negara yang adil,amanah & berkebajikan..salam perjuangan dariku,takbir....

No comments: